W październiku 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 6,3%. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »
W październiku 2023 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 2,9% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła o 6,3%. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »
Blisko 2,15 mld litrów mleka Mlekovita przerobiła w przez 10 miesięcy 2023 roku – to już kolejny rekordowy wynik w 95-letniej historii firmy. Dynamika w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku wyniosła ponad 109%. Czytaj więcej »
67 proc. restauratorów zauważyło, że wskutek wysokiej inflacji Polacy zaciskają pasa i rzadziej pojawiają się w tym roku w restauracjach i lokalach gastronomicznych. Natomiast 69 proc. wskazuje, że jeśli klienci już się pojawią, to zostawiają niższe paragony – wynika z raportu „Polska na Talerzu” Kantar i Makro Polska. Mniejsze wydatki konsumentów to – obok podwyżek cen... Czytaj więcej »
Firmy w Polsce dostrzegają stopniowo spadającą inflację, gdyż obawy o rosnące ceny są najmniejsze w ciągu całego roku. Z Barometru EFL na IV kwartał tego roku wynika, że 44% firm uważa, że kondycja ich biznesu w najbliższych miesiącach pogorszy się przez inflację. To o 6 p.p. mniej niż kwartał wcześniej i 14 p.p. mniej niż pół roku temu. Zdecydowanie częściej takie... Czytaj więcej »
Co czwarty Polak czeka w tym roku na specjalną okazję, taką jak Black Friday, by zaoszczędzić pieniądze[1]. Razem ze zwiększonym ruchem w listopadowym handlu, rośnie też odsetek konsumentów obawiających się o swoje bezpieczeństwo podczas e-zakupów. Wątpliwości u połowy Polaków budzą przekierowania na podejrzaną stronę czy nawet sam wygląd internetowego koszyka. Co więcej,... Czytaj więcej »
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” wycofa z produkcji swoich wyrobów jaja z chowu klatkowego oraz wszelkie składniki i komponenty pochodzące z tej klasy jaj. W trosce o dobrostan i los zwierząt hodowlanych wdroży nowe rozwiązania produkcyjne do końca 2025 roku – czytamy w komunikacie Spółdzielni. Czytaj więcej »
Notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska szacuje wyraźny wzrost skonsolidowanych danych finansowych za pierwsze trzy kwartały 2023 r. Spodziewany zysk netto od stycznia do września br. wyniósł 4 mln zł, co dało grupie kapitałowej ponad 3-krotny wzrost rdr (*po wyeliminowaniu z 2022 roku zdarzeń jednorazowych, w tym umorzenia mikropożyczek i subwencji PFR oraz rozwiązania... Czytaj więcej »
W tym roku ponad 63% Polaków zamierza coś kupić w ramach Black Friday. Natomiast łącznie blisko 37% rodaków jest niezdecydowanych lub niechętnych. Co ciekawe, mężczyźni częściej niż kobiety planują tego typu aktywność. Konsumenci przeważnie chcą wydać 400-500 zł i polować na obniżki rzędu 50-60%. Rok temu to było odpowiednio 300-400 zł i 40-50%. Ciekawym wątkiem jest... Czytaj więcej »
W trzecim kwartale 2023 r. Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie Grupy w wysokości ok. 5,4 mld euro oraz wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym o 2,8%. Wzrost ten był spowodowany utrzymującym się wysokim poziomem cen w związku ze znacznie wyższymi cenami surowców w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wolumen sprzedaży był ujemny, ale wykazał zauważalną... Czytaj więcej »
– Polski rynek bakalii jest w tej chwili wart ok. 2,6 mld zł – szacuje Piotr Bieliński, prezes Atlanta Poland. Notuje też dynamiczny wzrost, któremu sprzyja m.in. trend zdrowego odżywiania. Wyzwaniem, z którym muszą się mierzyć marki bakaliowe, pozostaje zmienność kursów walut, a w ostatnich kilkunastu miesiącach także rosnące koszty działalności, które osłabiają... Czytaj więcej »
Już od 12 lat jury konkursu Dyrektor Marketingu Roku docenia wybitnych i odważnych marketerów wychodząc z założenia, że bez dobrego marketingu nawet najlepsza marka, firma czy instytucja nie jest w stanie przetrwać. W tegorocznej edycji konkursu tytuł w kategorii specjalnej Long Time Marketing Excellence trafił w ręce Rafała Masiaka z Hochland Polska. Czytaj więcej »
Ministerstwo Finansów udostępniło dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia CIT za 2022 rok. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, zastosowano o niespełna 2% więcej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Za to łączna kwota wzrosła o prawie 40%. Ostatnio z tego rozwiązania... Czytaj więcej »
62% Polaków ogranicza picie alkoholu - wynika z raportu CIN&CIN 2023: Freewolucja. Spożycie alkoholi 0% w Polsce. Główne motywacje to: zdrowie, finanse, a także wysoki poziom ogólnej aktywności życiowej. Według ostatnich dostępnych danych, wartość rynku wariantów bezalkoholowych i niskoalkoholowych w Unii Europejskiej w 2021 roku wyniosła 7,5 miliarda Euro, co odpowiadało... Czytaj więcej »
Polska branża mleczarska przygotowuje się do zielonych zmian wynikających m.in. z unijnych strategii bioróżnorodności i „Od pola do stołu”, które są częścią Europejskiego Zielonego Ładu, oraz innych wymogów w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym raportowania ESG. Wdrożenie zmian będzie kosztowne, co może się przełożyć na ceny produktów. Problem w tym, że... Czytaj więcej »
Drożyzna w sklepach zaczęła lekko odpuszczać, choć codzienne zakupy wciąż są kosztowne. W październiku br. ceny detaliczne poszły w górę średnio o 8,1% rdr. To pierwszy jednocyfrowy wzrost w relacji rocznej od wielu miesięcy. Zestawienie, tak jak poprzednio, otwierają dodatki spożywcze – tym razem ze wzrostem o ponad 18%. Na drugim miejscu, identycznie jak we wrześniu, jest... Czytaj więcej »
Pomaganie ponad podziałami! Omenaa Mensah i Rafał Brzoska odznaczeni Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za wyjątkowe zasługi w działalności społeczno-filantropijnej. Czytaj więcej »
W pierwszym kwartale 2023/2024 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 5,2%. Wzrost ten był efektem wprowadzonych w poprzednich kwartałach podwyżek cen sprzedaży. Sprzedaż w ujęciu ilościowym spadła o 4,3%, na co wpłynęły pogorszone nastroje konsumenckie spowodowane inflacją i spadkiem siły nabywczej. Czytaj więcej »
W ciągu trzech kwartałów tego roku łączne przychody Grupy Eurocash przekroczyły 24,5 mld zł, co oznacza wzrost o 8% r/r, przy utrzymaniu stabilnej marży EBITDA. Skonsolidowany wynik EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) za dziewięć miesięcy 2023 roku wyniósł 739 mln zł (+7% r/r). Zarazem do 781 mln zł (+29% r/r) wzrosły operacyjne przepływy pieniężne.... Czytaj więcej »
Frigo Logistics rozpoczął kolejny etap modernizacji swojej infrastruktury chłodniczej, tym razem w centrum dystrybucyjnym w Żninie. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne usługi magazynowania i logistyki mrożonych produktów spożywczych, firma zdecydowała się na rozbudowę istniejącej mroźni. Czytaj więcej »
2 listopada do Intermarché dołączył Grzegorz Doroszko, który objął stanowisko Dyrektora Kontrolingu i będzie odpowiedzialny za pion kontrolingu finansowego w spółce SCA PR Polska. Czytaj więcej »
Grupa InPost, niekwestionowany lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, nie zawiodła także w trzecim kwartale 2023 roku i kontynuowała imponujący wzrost pod względem liczby przesyłek, przychodów oraz zysków. Przychody w trzecim kwartale wzrosły o 22% r/r osiągając 2,067 mld zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się o 40% r/r osiągając wartość 639 mln... Czytaj więcej »
Drosed Holding S.A. poinformował o zawarciu warunkowej umowy zakupu grupy kapitałowej Indykpol. Wspólna inicjatywa obu stron doprowadziła do osiągnięcia porozumienia co do warunków i celem jest sfinalizowanie transakcji w pierwszym półroczu 2024. Umowa zostanie zrealizowana po uzyskaniu zgody odpowiednich organów zajmujących się ochroną konkurencji i konsumentów. Czytaj więcej »
Sześciokrotny wzrost zysku netto rok do roku i najlepszy wynik EBITDA w historii za pierwsze 9 miesięcy roku to jednoznaczny komunikat dla inwestorów zainteresowanych sytuacją spółki. Polski producent chemii gospodarczej i kosmetyków, marek Kret (lider rynku w kategorii udrożniaczy), Bobini czy Sofin, nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Czytaj więcej »
Na koniec września 2023 r. Dino Polska zwiększyła liczbę sklepów do 2340 placówek, wobec 2069 rok wcześniej. Ekspansji geograficznej towarzyszyło utworzenie blisko 4,7 tys. nowych miejsc pracy w okresie ostatnich 12 miesięcy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec III kwartału 2023 r. 40,3 tys. pracowników. Czytaj więcej »
Wraz z początkiem listopada stanowisko Prezesa Zarządu Sokołów S.A. objął Przemysław Gostkiewicz. Przejął on stery w firmie po Bogusławie Miszczuku, który - po 22 latach pełnienia tej funkcji - odszedł na emeryturę. Jako nowy Prezes, Przemysław Gostkiewicz już od początku stawia na konsekwentny rozwój Grupy Sokołów, budowany na solidnym fundamencie, tworzonym przez... Czytaj więcej »
Innovation Day to wydarzenie zorganizowane już po raz piąty przez redakcję miesięcznika Hurt & Detal, które każdego roku – w październiku – przyciąga liczne grono przedstawicieli całego sektora FMCG i Retailu i zachęca do rozmów na temat zrównoważonych innowacji. Czytaj więcej »
Starogardzka Destylarnia z blisko 180-letnią historią przechodzi gruntowną modernizację. Producent alkoholi Premium Distillers zakończył właśnie pierwszy etap inwestycji, w ramach którego zakład zyskał odnowione oblicze przy jednoczesnym zachowaniu jego industrialnego i historycznego charakteru. Modernizacja fabryki oznacza nie tylko zmianę wizerunku marki, ale też więcej... Czytaj więcej »
Od małego zakładu produkcyjnego w 1993 roku do jednej z wiodących firm na rynku ciastek i wafli w Europie Środkowo-Wschodniej. W Polsce dr Gerard (pod względem sprzedaży) jest 2. graczem w kategorii krakersów i 4. w kategorii ciastek. Przedsiębiorstwo od 30 lat rozwija swoje cukiernicze imperium i nie spoczywa na laurach. Z nowym inwestorem – Adam Foods – zapowiada rozwój,... Czytaj więcej »
Grupa Mlekovita nieustannie umacnia się na pozycji lidera branży. Jej najwyższą lokatę na krajowym rynku potwierdzają nie tylko osiągane wyniki działalności, ale rówież wyniki kolejnych konkursów i rankingów. W trzeciej edycji zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek przygotowanego przez magazyn „Forbes” marka Mlekovita nie tylko po raz trzeci z rzędu okazała się... Czytaj więcej »
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że istniejące centra handlowe wymagają systematycznie nowych inwestycji – zarówno ze względu na ich starzenie się, jak i zmiany standardów wymagane przez przepisy prawa unijnego. Prawo nakłada obowiązki związane z nieruchomością na właściciela nieruchomości – dotyczą one bezpieczeństwa i zgodności z... Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Ponad 3000 sklepów ABC, Groszek i Euro Sklep zyskało nowy...
Nowa Rada Nadzorcza Związku Polskich Przetwórców Mleka V...
W maju br. masło w sklepach było droższe o 18,8% niż rok...
Komfort codziennych zakupów dla mniejszych sklepów...
Co sprowadza Braci Sadowników pod Pałac Kultury w Warszawie? ...
Wspiera rozwój młodych talentów i polskiego kolarstwa...
Pierwszy sklep Lidl Polska w Zakręcie ma powierzchnię sali...
Firma ABEL z ogromną dumą informuje, że znalazła się w...
Zmiany obejmują wszystkie punkty styku z marką – od butelki...
Marka FuzeTea prezentuje letnią nowość – FuzeTea Summer...
Marka HELIO wprowadza na rynek innowacyjną przekąskę –...
Z dodatkiem syropów Herbapolu można ją przygotować szybko i...
Gdy ostatni dzwonek wybrzmiewa nieco lżej, a w powietrzu czuć...
„We współpracy z naturą” to nowa platforma komunikacyjna...
Hasłem El Sabor jest „Chilluj z ulubioną paczką” – i...
Z okazji 30-lecia marka Familijne rozpoczęła kampanię „30...
Przed nami dwa miesiące pełne atrakcji...
Z prostym przekazem i butelką wody w ręku – kampania...